Puntje op de i

Een vernieuwde website dus ook ook een vernieuwd logo. Klinkt heel logisch maar dat is het niet. Vanwege de herkenbaarheid moet je je logo eigenlijk niet onnodig aanpassen. Maar na zes jaar liep ik steeds vaker tegen een paar minpuntjes aan. Daarom vond ik het nu een mooi moment om mijn logo toch ietsje aan te passen.

De voordelen:

Lettertype

Het lettertype van Tint daar was ik nog heel tevreden over. Het is duidelijk en de gespiegelde n geeft net dat extra tintje. VORMGEVING stond toch wat ‘houterig’ en erg klein. De nieuwe letter, een mooie strakke Futura Medium, is beter leesbaar en heeft meer stijl.

Kleuren

De blauwe kleur in het oude logo stoorde me steeds meer. Ik vond kleur te licht en niet zo stijlvol. De nieuwe donkerpaarsblauwe kleur is chiquer en heeft meer klasse en dat is wat ik wil uitstralen. De afwijkende paarse kleur van de stok van de i heb ik ook achterwege gelaten. Het woord Tint is nu veel krachtiger geworden.

Vorm

Het schuine vierkante vlak zet het logo stevig neer. Ik heb nog even getwijfeld om dit vierkant weer oranje je maken maar op deze manier, in dezelfde kleur als de letters, staat het krachtiger en schept het meer mogelijkheden voor wat betreft de achtergrond.

Achtergrond

De mogelijkheden om te spelen met diverse achtergrondkleuren waren nogal beperkt met het oude logo. Eigenlijk kwam het alleen maar goed uit op een witte achtergrond. Ook het gebruik van drie verschillende kleuren zorgde soms voor beperkingen.
Het nieuwe logo kan zowel op een witte als een donkere achtergrond toegepast worden. Hoewel de voorkeur naar de dieppaarse kleur uitgaat, zal het ook niet misstaan op een grijze, zwarte of elke andere donkere kleur achtergrond.

Puntje op de i

Ja, en dan het puntje op de i. Die moet natuurlijk blijven. Dat puntje op de i, dat hoort bij mij, dat hoort bij Tint.
Nu heb ik voor de warme oranje kleur gekozen, mooi complementair kleurcontrast met het donkerpaarsblauw. Toch vind ik dat ik daar best eens een andere frisse kleur voor mag gebruiken dat doet geen afbreuk aan de herkenbaarheid of de vorm van het logo.
Fel roze, aquablauw of groen of… het is maar net hoe het uitkomt of waar ik zin in heb 🙂